sobota 15. října 2011

Brusinkový likér



Ano, naprosto si uvědomuji, že jsme teprve v půlce října, ale na druhou stranu, pro některé to může být UŽ v půlce října (třeba pro mě :P) a já jako milovník Vánoc už začínám vymýšlet dárky. Někteří z vás si možná budou ťukat na čelo, chápu, ovšem důvod, proč tak miluji Vánoce je právě ten, že můžu vymýšlet a hlavně tvořit úžasné věci. Například jedlé dárky. Takové dárky - vámi vyrobené (samozřejmě s láskou a taky možná trochou té sobeckosti, protože víte, že nikoho jiného v rodině to nenapadne a tyhle dobroty prostě musíte ochutnat :P) - jsou totiž podle mě ty úplně nejlepší dárky. Můžu zaručit, že z nich mají všichni obrovskou radost, jsou opravdu překvapeni a zavděčíte se s nimi opravdu každému. A jak jsou VÝBORNÉ!! :) A můžete je využít i několikrát do roka, skvěle se hodí i jako dárek k narozeninám, svátku,.. :)

Ale pozor, po vyrobení je potřeba dobře je někam schovat! Pokud na ně totiž někdo nějakou "náhodou" narazí, je po překvapení a někdy možná i po dárku... nebo po půlce :D

 Je pravda, že se počítá už i nápad, ale co doporučuji je s dárky si pořádně vyhrát. Vymýšlet různé tvary, různé styly servírování.. a hlavně si vyhrát s balením! Na tom se váš kreativní duch může opravdu vyřádit a někdy vznikají tak úžasné věci! Je tolik možností - různé tvary skleniček, krabiček, mašličky, štítky, konfety, krajky, barvy,... Prostě - užijte si to!! :)

 Tyhle nápady bohužel nepochází z mé hlavy, jsou posbírané z různých časopisů a internetových stránek, ovšem mám s nimi zkušenosti a orpavdu můžu potvrdit, že stojí za to!

P.S.: Fotky bohužel nejsou moje, tyhle dárky budu vyrábět až pod stromeček, ale na blog jsem chtěla dát recepty už teď, 23.12. by asi bylo trochu pozdě... :D a fotky z minulých let bohužel nemám, takže zatím poslouží fotky ilustrativní a po Vánocích přidám vlastní. Díky za pochopení :)
 A teď už k tomu likéru!
_______________________________________________________________________________

Množství - 700ml
Speciální potřeby - prázdná lahev 

Ingredience:
  • šťáva ze 2 pomerančů
  • 400 ml brusinkového džusu
  • 75g sušených brusinek
  • 150ml cointreau nebo jiného pomerančového likéru
Postup:

 Všechny tekuté ingredience nalijte do dobře vymyté a usušené lahve. Brusinky omyjte, nechte trochu okapat a přidejte k ostatním surovinám do lahve. Dobře uzavřete a nechte na temném a chladném místě 3 dny stát (např. v lednici). Brusinky se hezky nasáknou a vyplavou k hladině, tak se nelekejte :P (ovšem některé potvory se někdy ne a ne odlepit ode dna :D)
 Po otevření uchovávejte v lednici a spotřebujte do pěti dnů.

Tipy na závěr
- nebojte se, že 5 dní na spotřebování je málo. Likér není tak alkoholický, takže zmizí hned :)
- opravdu si vyhrajte s balením. Najděte nějakou hezkou lahev a krásně ji ozdobte. Já jsem si vzala barvy na sklo a láhev pomalovala a vypadalo to opravdu skvěle! :)
- při skladování - schovávání před přesunem pod stromeček doporučuji lahev schovat např. do papírového pytlíku nebo něčeho neprůhledného, zavázat a přidat OBROVSKOU a nepřehlédnutelnou ceduli "NESAHAT" (nebo lebku se skříženými hnáty, to už je na vás :D)
_______________________________________________________________________________


 Tak můj první tip na skvělý jedlý dárek je na světě a já doufám, že ho vyzkoušíte, že vám bude chutnat a že se třeba i stane každoroční (nejen) Vánoční tradicí - jako u mě! :)

5 komentářů:

  1. Miluji brusinky, tohle vypadá zajímavě :-) Určitě někdy vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj :)
    Jsem moc ráda, že tě recept zaujal! Určitě vyzkoušej a dej vědět, jak chutnalo! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Hned, jak jsem uviděla nadpis "Brusinkový likér", musela jsem si přečíst celý článek, protože to zní skvěle! Moc se mi líbí ten nápad pomalovat láhev barvičkama, to je teprve dokonalý vlastoruční dárek!

    OdpovědětVymazat
  4. Jo vypadá to opravdu úžasně! :) Na Vánoce vánoční a zimní motivy, k narozeninám něco jiného... já jsem to třeba pomalovala úplně celé, udělala jsem tam takovou mozaiku... to je třeba super nápad udělat si takhle svíčku - když si vezmeš nějakou nižší hladkou skleničku a takhle ji pomaluješ barvama na sklo, dáš do ní čajovou svíčku a postavíš to někam ke zdi, tak ti to na zdi udělá krásný barevný stín :) Takovou svíčku jsem si udělala už dávno a díky ní mě napadlo vyzdobit tak i tu lahev :D

    OdpovědětVymazat
  5. http://www.kafe.cz/chci-byt-uspesna/jak-na-to/svicen-vytvorte-si-vlastni-design-874.aspx

    něco takového :) Je to bomba (a hele - další nápad na doma vyrobený dárek! :))

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...