čtvrtek 20. října 2011

Trubičky s marcipánovou náplní




 Tak mi konečně přišla nová knížečka receptů od Dr.Oetkera. A tentokrát (jak jinak) Vánoční. Ani vlastně nevím proč, ale tyhle knížečky už mi (myslím jednou za čtvrt roku) chodí už pár let... zřejmě jsem se někde na jejich stránách zaregistrovala, nebo měli nějakou akci... opravdu už si nevzpomínám (jestli máte zájem taky tyhle brožurky dostávat, zkuste omrknout jejich stránky, třeba to tam někde objevíte :)), každopádně je to skvělá věc a vždycky mě tak potěší! No a protože mi mamka koupila marcipán, okamžitě jsem se pustila do nejlákavějšího receptu s marcipánem - trubiček s marcipánovou náplní.



 Podle toho co tam píší jsou přísady napočítané na 36 kusů. Mně to přišlo hrozně moc, pekla jsem do toho ještě hruškový koláč, a tak jsem to udělala jen z polovičního množství. Při vší dobré vůli mi z toho vyšlo 12 kousků, které byly pryč ještě tentýž večer. Takže se nebojte udělat trubičky z celého množství, opravdu to není moc :) Ovšem pozor, kvůli marcipánu vevnitř jsou dost sladké, takže pro někoho, kdo sladké moc nemusí asi nebudou nejlepší (i když taťka povinně jednu ochutnal a pak slupnul další, když si myslel, že jsem se nedívala :D a ten sladké opravdu nemusí).
_______________________________________________________________________________

Množství - 36 kusů
Speciální potřeby - marcipán

Ingredience
Náplň:
  • 150g marcipánu
  • 25g mletých lískových oříšků
  • 1 čajová lžička rumového aroma
  • 1 lžíce vody
 Těsto:
  • 180g hladké mouky
  • 1 čajová lžička kypřícího prášku
  • 50g cukru
  • 100g změklé Hery
  • 75g zakysané smetany
  • 1 čajová lžička rumového aroma
Na potření:
  • 1 vejce
 Postup:
 Připravíme si náplň tak, že nakrájíme marcipán na menší kousky, vložíme do mísy, přidáme mleté oříšky, rumové aroma a vodu. Ručně vypracujeme dohladka. Na lehce pomoučeném válu (nebo pracovní ploše) vyválíme 6 válečků o délce cca 30cm a tloušťce asi 0,5cm.

 Teď si připravíme těsto. Smícháme mouku, kypřící prášek, cukr, Heru, zakysanou smetanu, aroma a ručně vypracujeme dohladka. Vyválíme na lehce pomoučené pracovní ploše na čtverec cca 30x30cm. Z čtverce nakrájíme 6 pruhů o šířce 5cm a potřeme rozšlehaným vejcem. Na každý plátek položíme váleček marciápánu, zabalíme a spoje dobře přitlačíme.

 Vzniklé trubičky nakrájíme na kousky o délce 5 - 6cm a naskládáme na plech vyložený pečícím papírem. Potřeme zbytkem vajíčka a pečeme v předem vyhřáté troubě asi 15 minut na 180° (v  horkovzdušné 160° a v plynové na 3).

 Po upečení stáhneme i s papírem z plechu např. na kuchyňskou mřížku a necháme vychladit.
Tipy na závěr:
- místo rumového aroma používám rum a to tak, že místo čajové lžičky aroma dám lžíci rumu a vody dám jen čajovou lžičku
- vyválet marcipánové válečky a těsto alespoň přibližně na dané míry mi přijde skoro nemožné, takže si je vyválejte jak vám to vyjde, je to vlastně úplně jedno :)
_______________________________________________________________________________


 No na obrázku v brožurce byly upečené krásně dozlatova, mně se povedlo dosáhnout jen jakési pouhé bílo-žluté, ale i tak jsme si neskutečně pochutnali :) Takže určitě doporučuji vyzkoušet, hodí se skvěle jen tak ke kávě, nebo jako vánoční cukroví, ale poslouží i jako skvělý jedlý dáreček! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...