pondělí 17. října 2011

Jablečná buchta naruby

 Škoda, že už je zase pondělí... a tentokrát mě to mrzí dvakrát tolik, protože jsem měla tak skvělý víkend... ano, pečící víkend :) Přišla jsem v pátek ze školy naprosto zdevastovaná - neskutečně unavená a tááák vytočená... no samozřejmě že přišla první přepadová písemka z ekonomie... a ne že bych nebyla naučená, uměla jsem to perfektně (byla to taková přepadovka, kterou čekal snad každý)... a proto mě tak strašně vytočilo, že ze čtyřech bodů dostanu pravděpodobně jen jeden, protože jsem ZAPOMNĚLA popsat křivku (jo, 2 blbá písmena!) a jednu rovnici vydělit dvěma... Takže jsem přišla domů, plácla sebou do křesla a přemýšlela, jestli se budu vztekat, nebo jestli se svojí náladou něco udělám. Vyřešila to za mě mamka - přišla s tím, že máme hodně hrušek a jablek a že mi koupila marcipán... a jestli s tím nechci něco udělat. No jasně! Pečení! :) A bylo po špatné náladě.

 
 Díky hruškám jsem se odreagovala u skvělého hruškovo-oříškového koláče (dopekla jsem ho večer a když jsem druhý den ráno přišla na snídani, půlka pekáče byla pryč :) a do večera zmizel celý :)). Dál jsem si vyhrála s marcipánovýma tyčinkama a ještě nám zbývala jablka... Co s nimi?
 Chtěla jsem rozhodně vyzkoušet něco pro mě úplně nového. No co jsem ještě nezkoušela s jablky? Hm... jo, buchtu naruby! A bylo jasno. 
 Trošku jsem se toho děsila, přeci jenom, ještě jsem to nedělala, ale opravdu o nic nejde, nejhorší část je otáčení a vyklápění, což šlo naprosto skvěle, takže opravdu - není se čeho bát :)
 Buchtu jsem pekla v celkem nízké kulaté koláčové formě, takže jsem všeho spotřebovala trochu míň, recept je napočítaný na hlubší plech, takže vám z toho vzniknou řezy. Je to ale celkem jedno, jak to uděláte, přinejhoršm vám zbyde kousek těsta (tak to se prostě vylije, nebo použije na jinou buchtu) a nebo trocha krému (což vůbec nevadí, protože ho stejně půlku sníte jen tak při přípravě :)).
 Další věc jsou jablka... no já měla taková hooodně šťavnatá a po uplynutí třicetiminutového pečení bylo těsto veprostřed ještě úplně syrové. Takže doporučuji buď trochu šťávy z jablek odlít (no prostě je vyždímat :D) a nebo přidat na době pečení, já to nakonec pekla asi 45 minut, ale samozřejmě to i záleží na tom, jakou máte troubu... nejlepší je prostě píchnout tam špejli a pokud ji vytáhnete čistou a ne oblepenou těstem, mělo by to být upečené.






_______________________________________________________________________________
Množství - jeden plech
Speciální potřeby - 
Ingredience:
  • 5 větších jablek
  • vanilkový cukr
  • skořice
  • čokoláda nebo granko na posypání
Těsto:
  • 2 hrnky polohrubé mouky
  • 1 hrnek cukru krupice
  • 1 prášek do pečiva
  • půl hrnku oleje
  • 1 hrnek vody
  • 2 vejce
Krém:
  • 500ml mléka
  • 1,5 vanilkového pudinku
  • 250g másla
  • 150g cukru moučka
  • 2 lžíce rumu
Postup:

 Pekáč (popř. koláčovou nebo dortovou formu) vyložíme pečícím papírem. Na dno navrstvíme nastrouhaná jablka do výšky cca 0,5cm a posypeme je vanilkovým cukrem a skořicí (já použila ještě perníkové koření (koupeno v Marks&Spencer) a rozhodně to tomu neuškodilo :)). Podle chuti můžete přidat např. oříšky nebo rozinky.
 Suroviny na těsto smícháme a těsto nalijeme na jablka. Dáme péct do předem vyhřáte trouby, 180° cca 30 minut.
 Po upečení vyndejte z trouby a překlopte (nejlíp se to dělá tak, že na plech přiložíte nějaké prkénko, přidržíte ho (popř. využijete služeb okounějících členů rodiny) a překlopíte). Plech jde krásně sundat a buchta skvěle drží pohromadě. Takže teď máte buchtu těstem dolů a jablky nahoru. Sundejte pečící papír a nechte ji vychladnout a zatím si připravte krém.
 Uvaříme si pudink - z 1,5 sáčku a 500ml mléka. Máslo vyšlehejte s moučkovým cukrem, přidejte vychladlý pudink a 2 lžíce rumu a vyšlehejte do spojení (stačí chvilka).
 No a teď už jen zbývá namazat krém na vychladlou buchtu, posypat strouhanou čokoládou (nebo grankem, jste-li lenoch jako já :)) a dát do ledničky vychladit.

Tipy na závěr:
- pokud nemáte rádi rum, rumové krémy a nebo budete buchtu servírovat dětem, rum prostě vynechte (popř. pokud ho naopak máte rádi, klidně přidejte i víc, ale zase poroz, aby vám nakonec krém úplně netekl :D)
- vanilkového cukru nasypte na jablka klidně celý pytlík, zase záleží na tom, jaká jablka máte. Já měla docela kyselá a celý pytlíček byl tak akorát :)
- pudink si klidně uvařte už když se vám buchta peče, nemusíte ale spěchat, než totiž buchta vychladne, celkem to trvá, takže není kam pospíchat
- krém je celkem máslový, takže pokud takové krémy nemáte moc rádi, uberte trochu másla a mělo by to být fajn
_______________________________________________________________________________

 Buchta je výborná, s pečením není skoro žádná práce. Krém je tedy celkem máslový, což moc nemusím, takže příště uberu na másle a bude to v pohodě. Určitě doporučuji vyzkoušet, i když se tahle buchta nestala mým nejoblíbenějším receptem, i tak stojí za to ji ochutnat!


Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...